“Varrd meg te” – új kreatív alkotócsomag a Biburitól

Az alábbi négy figurával párna formájában már találkozhattatok. Amikor az ősz elején megrajzoltam őket, már akkor tudtam, hogy lesz belőlük egy mindenki számára elérhető kreatív alkotócsomag.4_karakterA csomagot úgy állítottam össze, hogy az útmutatók mellett minden szükséges anyag és eszköz – olló kivételével – megtalálható benne, ami egy néhány órás alkotáshoz kell, és aminek eredménye egy színes textilfigura, mely akár egyedi ajándéknak is kitűnő.
Nem kell hozzá előzetes gyakorlat, már alsó tagozatos gyermekek is megpróbálkozhatnak vele.
Az útmutató tartalmaz az alkotás során felhasználható öltéstípusokat is, és íme, itt most adok néhány ötletet és megmutatom, hogyan készítettem el egyet én:
1. Különböző színekkel elkezdtem kihímezni az egyes részeket. Többnyire az ún. lapos öltést alkalmaztam: egyszer egymás mellé átlósan (mint a sapkán és a kék-zöld csíkos ruhán), máskor nagyjából egyforma hosszú, többé-kevésbé egy irányba eső öltésekkel befedtem a felületet (mint a haj esetén). Ez utóbbi jól használható a másik három állatfigurán a szőrzet kialakításához.dsc_0595
dsc_0654
dsc_0657Ha elfogyott a kedvünk a varráshoz vagy ki akarunk próbálni más színező eljárást, jöhet a textilfesték vagy a textilfilc is. De ha egyáltalán nem akarunk semmilyen formában színezni, az is jó; akkor ilyen lesz:dsc_0636Szóval, ha mégis, úgy a körvonalakon túl nyugodtan kiegészíthetjük más motívumokkal is a képet, például varrjunk/fessünk pillangót, virágot, robotot, ásót, kapát, bármit, akár egy teljes hátteret is, stb. Az alkotó fantáziának itt semmi nem szab határt!
2. Miután úgy gondoltam, kész a kép, az anyagot félbehajtottam és megtűztem a gombostűkkel, majd körbevarrtam, kihagyva azt a részt, amin keresztül kifordítottam. Ha kézzel öltöd körbe, a varráshoz a kontúr öltést ajánlom (az anyag másik oldalán a száröltés lesz látható – figyeld csak meg :)). Miután körbevarrtam, fél centis ráhagyással levágtam a felesleget.
3. Az íves részeken bevagdostam az anyagot:dsc_05924. Kifordítottam és kitömtem a töltőanyaggal (ennek anyaga poliészter rost; mosható, nem nemezesedik). A lyukat bevarrtam az útmutatóról lemásolható láthatatlan öltéssel:dsc_0594Ideteszem a tükrözött képet, mert, ugye, van, aki a másik kezével varr. Jobbkezesek jobbról balra öltögetnek, balkezesek fordítva.dsc_05941Az a lényeg, hogy a cérna végén lévő csomó belül van, a nyílás egyik végén, és a varrást úgy csináljuk, hogy lazán öltünk egyszer az elülső, másszor a hátsó oldalon (befelé legyen ott a fél centis ráhagyás folyamatosan a varrás során), s amit látni kell a munkánkon, hogy a két oldal között lévő szálak egymással nagyjából párhuzamosak. 1-2 cm-nyi haladás után húzzuk meg a szálat óvatosan; ekkor a két oldal összeér és az öltések nem fognak látszódni. Ha végigértünk, csináljunk csomót.
Ha az a terved, hogy a figurát felakasztanád valahová dísznek, az összevarrás előtt beilleszthetsz egy szalagot akasztónak.
A mellékelt textilből 3 dimenziós figura is készíthető, ahogy a fentiek szerint én is megvarrtam, de ha jobban tetszene képkeretbe foglalva a kiszínezett mű, azt is lehet.
Vagy párnára is applikálhatjuk, zsebnek például:

Kis zsákot is varrhatunk belőle – kevésbé gyakorlottaknak ITT egy használható tutorial.

Remélem, meghoztam a kedved az alkotáshoz!
A “Varrd meg te” csomag megvásárolható ITT vagy megrendelhető a biburidesign kukac gmail.com címen.
A doboz tartalma:
– nyomtatott textil (egy dobozban egy darab, egyféle található),
– hímzőcérna különböző színekben,
– varrótű,
– gombostű,
– töltőanyag,
– elkészítési útmutató.
A doboz mérete: 160x95x80 mm.
A kész figura magassága kb. 16 cm.dsc_0664
dsc_0596

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

